Regulamin

REGULAMIN

 

Sprzedający

Sprzedającym jest firma Dormax Design, 

Adres: ul. Klukowska 1, 03-892 Warszawa

e-mail: biuro@parasole-premium.pl

Telefon: +48 22 511 22 62

 

Definicje:

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy Parasole Premium  - oferujący sprzedaż parasoli prowadzony przez Sprzedającego pod adresem parasole-premium.pl

 

§ 1 ZAKUPY W SKLEPIE

 

  1. Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar, w tym zawierają podatek VAT.
  2. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena produktu podana na stronie Sklepu Internetowego przy produkcie w chwili składania zamówienia przez Klienta. W przypadku zmiany konfiguracji danego produktu po złożeniu zamówienia Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany ceny.
  3. W wybranym produkcie Kupujący dokonuje wyboru preferowanych opcji, takich jak: kształt parasola, rozmiar parasola, wybór klasy materiału, wybór koloru materiału, wybór mocowania, opcjonalnie wybór wykończenia (z falbaną, bez falbany), wybór dodatku ( z pokrowcem lub bez pokrowca).
  4. Skonfigurowany towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
  5. W kolejnym kroku Kupujący wybiera spośród dostępnych opcji: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
  6. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści, zaakceptowania Regulaminu.
  7. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
  8. Realizacja zamówienia rozpoczyna się w chwili otrzymania płatności od Kupującego.
  9. Kupujący w celu dokonania zakupu może zarejestrować się w Sklepie poprzez założenie w nim Konta lub realizować zakup bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
  10. Sprzedawca przekaże Kupującemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.

 

§ 2 PŁATNOŚCI

 

  1. W celu realizacji zamówienia niezbędne jest dokonanie płatności przez kupującego
  2. Za złożone zamówienie można zapłacić za pośrednictwem platformy płatniczej:

PayU, która jest podmiotem świadczącym obsługę płatności online.

 

§ 3 REALIZACJA ZAMÓWIENIA

 

  1. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
  2. Termin realizacji zamówienia jest uzależniony od wyboru parametrów produktów i wynosi od 2 do 5 tygodni. Jest to orientacyjny czas liczony od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji, do chwili przekazania zamówienia do wysłania przez Firmę Kurierską. Czas realizacji całego zamówienia jest podawany z uwzględnieniem terminu skompletowania wszystkich zamówionych towarów.
  3. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
  4. Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  5. Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
    1. Za pośrednictwem firmy kurierskiej
    2. Za pomocą odbioru osobistego w siedzibie firmy
  6. W przypadku wybrania odbioru osobistego przez Kupującego, towar będzie gotowy do odbioru w godzinach pracy firmy, a w przypadku gdy Sprzedawca wskazał termin wysłania towaru – w tym terminie.
  7. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wydłużony czas dostawy zawiniony przez firmę kurierską.

 

§ 4 WARUNKI DOSTAWY

 

  1. Czas oczekiwania na zamówiony produkt może wynieść od 2 do 5 tygodni. Wynika to z faktu, że szwajcarskie parasole Glatz, są produkowane na specjalne, indywidualne zamówienie klienta, według wybranych przez niego parametrów, jak: rozmiar, kształt, klasa tkaniny , kolor materiału, czy wybór rodzaju mocowania.
  2. W przypadku wyboru parasola z klasą tkaniny 2, czas oczekiwania jest krótszy – ok. 2 tygodni od zamówienia. Klasa tkaniny 4 i klasa tkaniny 5, może wymagać nieco dłuższego czasu oczekiwania na produkt - do ok 5 tygodni.
  3. W momencie, gdy produkt jest już gotowy, Sprzedający kontaktuje się z Kupującym telefonicznie lub mailowo, w celu poinformowania go o wysyłce produktu, na adres wskazany podczas składania zamówienia. 
  4. W przypadku wybrania dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej, Kupujący otrzymuje drogą mailową link do śledzenia przesyłki. 
  5. Produkt jest dostarczany standardowo pod wskazany w zamówieniu adres i nie obejmuje wniesienia przez kuriera produktu lub jego montażu na miejscu u Kupującego.
  6. Usługa dostarczenia produktu do Kupującego jest bezpłatna. 
  7. W przypadku braku odbioru produktu, ponowne koszty dostarczenia produktu pokrywa Kupujący. 
  8. W przypadku zaznaczenia opcji „Odbiór osobisty” Kupujący jest informowany, że produkt jest gotowy do odbioru w siedzibie firmy na ul. Klukowskiej 1 w Warszawie.
  9.  W przypadku pojawienia się przeszkód niezawinionych przez Sprzedającego, termin dostawy produktu zostanie odpowiednio przedłużony, niezależnie od tego czy wystąpią one po stronie Sprzedającego, Kupującego, czy też osób trzecich (np. awarie, problemy z wwozem lub wywozem, porzucenie pracy, strajki, braki surowców, opóźnienia poddostawców, wszelkiego rodzaju akty przemocy itd.).
  10. Kupujący ma obowiązek sprawdzenia towaru niezwłocznie po jego otrzymaniu oraz niezwłocznego zgłoszenia ewentualnych wad. W innych przypadkach zarzut stwierdzonych wad można zgłaszać jedynie w terminie jednego tygodnia. Reklamacja wymaga przekazania Sprzedającemu wszelkiej dokumentacji związanej ze zleceniem. W przeciwnym razie Sprzedający nie będzie mógł zapewnić natychmiastowego zbadania oraz opracowania reklamacji z tytułu wad towaru. 
  11. W przypadku wystąpienia wady przedmiotu kupna z przyczyn leżących po stronie producenta, jak wadliwy lub niekompletny produkt, Sprzedający  ma prawo do wymiany produktu lub dosłaniu brakującego elementu. Działanie to zostanie zrealizowane w adekwatnym czasie, którego wymaga zdobycie towaru, wynikającym z ogólnych uwarunkowań rynkowych. Dozwolonych jest kilka prób usunięcia wady. W przypadku, gdy ostatecznie dosłanie brakującego elementu lub wymiana wadliwego produktu nie powiedzie się, Kupujący ma prawo żądać odstąpienia od umowy. 

 

§ 5 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 

  1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 6 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Odstąpienie od umowy dotyczy wyłącznie produktów,, które są elementami nie prefabrykowanymi.
  3. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
    1. w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
    2. w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
    3. zawarcia umowy - w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
  4. Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

    SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  6. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności,nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: ul. Klukowska 1, 03-892 Warszawa niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
  10. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  11. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  12. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Konsumenta kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.

 

§ 6 ODSTĄPIENIE OD UMOWY - WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 

Każdy parasol, zakupiony w Sklepie, jest produkowany na zamówienie Kupującego od podstaw. W przypadku produktów realizowanych na specjalne zamówienie, nie ma możliwości ich zwrotu. Zgodnie z artykułem 38, pkt 3, nie można odstąpić od umowy zawartej na odległość  w przypadku umowy, której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta:

  1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
    2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
    3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
    4. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
    5. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
    6. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
    7. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
    8. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.

 

§ 7 REKLAMACJE

 

  1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona. 
  2. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
  1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
  2. przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
  3. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
  4. żądać usunięcia wady
  1. Sprzedający prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy firmy lub w formie elektronicznej na adres biuro@parasole-premium.pl. W treści wiadomości prosimy własnymi słowami opisać problem, dobrze jest też dołączyć kilka zdjęć.
  2. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail biuro@parasole-premium.pl
  3. Reklamacje nie obejmują napraw uszkodzeń spowodowanych przez nieprawidłową eksploatację i/lub montaż
  4. W przypadku uznania reklamacji ,Sprzedający obowiązany jest według własnego wyboru do: naprawy reklamowanych wyrobów bądź ich wymiany na nowe wolne od wad.
  5. Reklamowany towar winien być dostarczony przez Kupującego w oryginalnym opakowaniu Sprzedawcy.
  6. W przypadku stwierdzenia przez Sprzedającego nie zasadności złożonej reklamacji, wszelkie koszty poniesione z tego tytułu obciążają zgłaszającego reklamację.
  7. Odbiorca jest zobligowany do dokładnego obejrzenia towaru odbieranego za pośrednictwem kuriera w jego obecności po jego otrzymaniu oraz niezwłocznego zgłoszenia ewentualnych wad. W przypadku uszkodzeń towaru w transporcie należy wypisać protokół uszkodzenia który będzie podstawą reklamacji dla Sprzedającego. Reklamacja wymaga przekazania Sprzedającemu wszelkiej dokumentacji związanej ze zleceniem. W przeciwnym razie Sprzedający nie będzie mógł zapewnić natychmiastowego zbadania oraz opracowania reklamacji z tytułu wad towaru. 
  8. Wady widoczne winny być reklamowane w ciągu 7 dni roboczych od daty zakupu (dostawy)
  9. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
     

 

§ 8 DANE OSOBOWE

 

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są głównie na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.

 

§ 9 ZASTRZEŻENIA

 

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
  2. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
  3. Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
  4. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  5. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
  6. Postanowienia dotyczące towarów i umowy sprzedaży stosuje się odpowiednio do treści cyfrowych i umowy o dostarczanie treści cyfrowych, o ile Regulamin nie określa tych kwestii odrębnie.

 

§ 10 SERWIS I GWARANCJA

 

  1. Każdy zakupiony parasol, obejmujemy gwarancją na okres 24 miesięcy.
  2. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji nie obejmuje:

a.    szkód powstałych w trakcie transportu,
b.    szkód powstałych w wyniku naturalnego zużycia, zbytniego obciążenia, wadliwej konserwacji.
c.    szkód powstałych w wyniku działania czynników chemicznych, elektrycznych lub elektrolitycznych, uderzeń wody, szkód spowodowanych przez wiatr lub inne warunki atmosferyczne

d. szkód wynikających z niewłaściwego użytkowania i przechowywania produktu

e. szkód powstałych z innych przyczyn nie leżących po stronie Dormax Design

3. Produkt nie podlega gwarancji w przypadku stwierdzenia dokonania samowolnych napraw lub zmian konstrukcyjnych przez osoby nieupoważnione.